کنترلر حرارتی دیجیتال سری NX هانیانگ

کنترلرهای حرارتی دیجیتالی سری NX در ابعاد مختلف توسط شرکت هانیانگ کره ساخته شده است که موجب کارایی این کنترلر در پنلهایی با ابعاد دلخواه میشود. کنترلر دمای سری NX دارای دقت بالای نمایش  % 0.5 ± و سرعت نمونه برداری 250 میلی ثانیه می باشد. صفحه جلویی(صفحه نمایش) FND دارای درجه حفاظتی IP65 می باشد.

از ویژگی های بسیار مهم این کنترلر داشتن کنترل فازی،اتوتیونیگ(A.T)،خروجی آلارم ( در مدل های مختلف تعداد این خروجی های کمکی، متفاوت است)، خروجی ریترنسمیشن (RET)می باشد.

کنترلرهای سری NX دارای ورودی مولتی (TC/RTD/4-20mADC Current/(1-5mv,0-10mvDC voltage)خروجی مولتی(Relay/ SCR”4-20mAdc” SSR/) می باشند که میتواند طیف وسیعی از ورودی ها و خروجی ها را شامل شود.

توابع Pre-scale  (برای ورودی جریان /ولتاژ) و توابع Ramp همچنین کنترل سرمایش(cooling) و گرمایش(heating) بصورت همزمان و زون(zone) PID که برای هر SV بصورت جداگانه قابلیت تنظیم دارد، از مزایای اصلی این محصول می باشد.

در موارد آپشن دار این محصول کانال ارتباطی RS485/422 وجود دارد که قابلیت اتصال باسایر دیوایس ها را امکان پذیر می کندو یکی از آلارم های بسیار پرکاربرد در این نوع کنترلر HBA (آلارم شکست هیتر) می باشد.

کنترلر دمای سری NX ، با Order های مختلفی ارائه شده است که هر کدام از آنها دارای ابعاد و آپشن های متفاوتی هستند که توصیه می شود حتما قبل از خرید و انتخاب نوع محصول به کد سفارش دقت شود تا محصول متناسب با نوع کاربرد انتخاب شود.

هر محصول دارای یک سری لوازم جانبی می باشد که همراه با آن در باکس قرار داده شده است که یکی از این لوازم مقاومت 250 اهم میباشد که هنگام استفاده از سنسور ورودی جریان(4-20mADC) این مقاومت در ورودی TC قرار میگیرد. برای انتخاب سنسور لطفا از جدول مربوط به رنج اندازه گیری سیگنال ورودی، کد آن را از این جدول استخراج نمایید.

منبع تغذیه ورودی این محصول 100~240Vac است ، در صورت نیاز به منبع تغذیه 24Vdc میتوانید سفارش دهید.

بعد از خرید محصول و مطابقت آن با کد سفارش میتوانید کنترلر را setup کنید.

برای دسترسی به تمامی گروه های تنظیم باید پارامتر DISP 3 پیکربندی شود.هر کدام از پارامترها بصورت جداگانه درگروه تنظیمات مربوطه set می شود.دقت شود که گروههای G.In (ورودی)   G.out (خروجی) باید قبل از تمامی گروه ها تنظیم شود. اگر امکان دسترسی به تمامی گروه های تنظیم وجود نداشته باشد DISP1 , DISP2 پیکربندی شده است  که در مد DISP1 فقط گروههای کنترل و SV در دسترس می باشد و در DISP2 گروههای  1 تا 8 در دسترس است .اما در DISP3  امکان دسترسی به 10 گروه تنظیمات وجود دارد.

این کنترلر دارای دو نوع AT شامل STD نوع استاندارد و LOW (نوع LOW-PV که  SV- 10% ) می باشد. نوع LOW PV 10% کمتر از مقدار SV است.از عملکرد اتوتیوتینگ زمانیکه پارامتر AT خاموش   (OFF) انتخاب شود، نمیتوان استفاده کرد. برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد عملکرد پارامترهای مختلف به MANUAL اصلی در سایت سیوان مراجعه فرمائید.

https://sivancarno.ir/%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%84%d9%88%da%af-%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3%db%8c/
 
کنترلر دمای هانیانگ سری nx
 
 

مزایای کنترلر دمای NX هانیانگ


دربخش قبل شرح مختصری از ویژگیهای کنترلردمای هانیانگ سری NX را بیان کردیم . در این بخش قصد داریم نحوه عملکرد و مزایای یک سیستم کنترلی با ویژگیهای فوق را شرح دهیم.
همانطور که به خاطر دارید یک کنترلر حرارتی ابزاری است که از آن برای کنترل دما در یک فرآیند حرارتی استفاده می شود و عمدتا” بدون دخالت مستقیم اپراتور انجام می شود.
یک کنترل کننده بعنوان مثال کنترلر دمای سری NX هانیانگ که یکی از پرکاربردترین کنترلرهای دمای شرکت سیوان با تنوع بسیار بالایی است ، در پروسه (فرآیند ) دمایی می تواند انواع ورودی مانند : ترموکوپل(TC)/ RTD// جریان 4 تا 20 میلی آمپر DC / ولتاژ 0-5 ولت DC را بپذیرد و دمای واقعی را با دمای کنترل مورد نظر یا set point (نقطه تنظیم ) مقایسه کرده و سپس یک خروجی برای یک عنصر کنترلی فراهم کند.
بعنوان مثال : یک سیستم کنترل کننده می تواند برنامه ای باشد که کنترلر از سنسور ورودی می گیرد و دارای خروجی است که به یک عنصر کنترلی مانند هیتر یا فن heater & fan)) متصل می شود که این سیکل در شکل زیر نشان داده شده است و یاد آور می شویم که سرعت نمونه برداری از سیگنال ورودی در کنترلر های مختلف می تواند متفاوت باشد که در کنترلر های سری NX این سرعت نمونه برداری 250ms می باشد.
 
مزایای کنترلر دمای nx
 
کنترل کننده معمولا فقط یک قسمت از سیستم کنترل دما است . در انتخاب کنترلر مناسب باید کل سیستم را تجزیه و تحلیل کرد و تمامی آپشن های کنترلر در نظر گرفته شود.
انواع مختلف کنترل کننده های فرآیند یا دما کدامند و چگونه کار می کنند؟
سه نوع اساسی کنترل فرآیند (دما) وجود دارد :
• کنترل ON/OFF
• کنترل تناسبی ( پروپورشنال )
• کنترل PID
بسته به سیستمی که باید کنترل شود اپراتور قادر خواهد بود از یک نوع یا نوع دیگر از این عملکرد ها برای کنترل فرآیند استفاده کند.
 
کنترلر حرارتی nx
 

کنترل ON/OFF  در کنترلر دمای هانیانگ سری NX


کنترل حرارت (دما) بصورت ON / OFF ساده ترین نوع عملکرد یک دستگاه کنترلی است . خروجی دستگاه بصورت ON/OFF است وحد وسط ندارد ( 100% یا 0% خروجی ) .
یک کنترل کننده ON/OFF فقط زمانیکه دما از نقطه تنظیم ( set point) عبور کند ، خروجی را تغییر می دهد.
برای کنترل گرمایشی ( heating) خروجی هنگامی روشن می شود که دما پایین تر از نقطه تنظیم (set point ) شده باشد و پیش از نقطه تنظیم شده خاموش می شود.
از آنجائیکه دما برای تغییرات حالت خروجی از نقطه تنظیم شده عبور می کند دمای فرایند بطور مداوم در یک سیکل قرار خواهد گرفت و مقدار پایین set point بالا رفته و به نقطه پایین بر می گردد.
در مواردی که این سیکل به سرعت اتفاق می افتد برای جلوگیری از آسیب رساندن به کنتاکتورها و ولوها یک دیفرانسیل ON/OFF یا هیسترزیس(پسماند) به عملیات کنترل کننده اضافه می شود که می توان گفت تقریبا تمامی کنترل کننده ها از این پارامتر که در آنها پیکربندی شده است، استفاده می کنند.
این دیفرانسیل مستلزم آن است که دما قبل از خاموش یا روشن شدن دوباره ، مقدار مشخصی از حد تعیین شده فراتر رود.
اگر سیکل (چرخه) در بالا و پایین نقطه تنظیم ( set point ) اتفاق بیافتد ، عملکرد دیفرانسیل از سوئیچهای مداوم و سریع جلوگیری میکند. کنترل ON/OFF معمولا در مواردی استفاده می شود که :
• کنترل دقیق فرآیند مورد نیاز نباشد
• در سیستم هایی که قادر به روشن و خاموش کردن مداوم انرژی بصورت دستی نیستند.
• در جائیکه جرم سیستم به قدری زیاد است که دما به آهستگی تغییر می کند.
• برای آلارم ( هشدار ) دمائی
یک نوع خاص از کنترل ON/OFF که برای آلارم (هشدار ) استفاده می شود یک کنترلر با محدودیت ( محدود کننده کنترل ) می باشد.
این مطلب ادامه دارد…
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *